Tuesday, July 29, 2008

رقص و زیبایی اندام )۲(


خانمها ،اگر می خواهید زیبائی و تناسب اندام خود را حفظ کنید .هرروز 15 دقیقه رقص شکم اجرا کنید !( قسمت آخر )



ازنادیا سئوال شد که یادگرفتن رقص شکم برای کسی که هیچ وقت به این رقص نپرداخته است و میخواهد آنرا یاد بگیرد مشکل است ؟
نادیا : نمیدانم .شاید هم مشکل باشد .ولی فکر نمی کنم .چون من خودم هیچ معلم و مربی رقص نداشته ام و آن را با گوش کردن یک آهنگ عربی جلوی آینه یاد گرفتم .
به سراغ فهیمه رفتیم .او عکسی از خود در سال گذشته نشان داد و گفت :
_ من بعد از اینکه رقص شکم و عربی را 8 ماه کنار گذاشته بودم .خیلی چاق شده بودم .شب اولی که میخواستم برقصم .همانطور که در عکس می بینید خیلی چاق بودم ولی بعد از سه ماه بدون اینکه هیچ رژیم غذایی بگیرم و یا ورزشی به غیر از رقص بکنم .خیلی سریع لاغر شدم .در حال حاضر حس می کنم لاغرتر از حد معمول هم شده ام ،برای همین است که تامیتوانم نان خامه ای و شیرینی میخورم .
فهیمه می گوید :
- هرکس میتواند خیلی زود رقص شکم را یاد بگیرد .کافی است با یک آهنگ عربی به ذوق خود برقصد .فقط باید این را بگویم که هنگام رقص دستها باید بالا باشد و روی پنجه های پا این رقص انجام بشود . خم کردن کمر از پشت برای کوچک کردن شکم خیلی موثر است .برای اینکه بتوان این حرکت را یاد گرفت باید پشت به دیوار ایستاد واز پشت کف دست ها را به دیوار گرفت و کم کم خم شد تا به این حرکت عادت کرد .فهیمه ضمنا دستورالعمل های دیگری هم برای این رقص میدهد :
1 – هیچ وقت نباید پابرهنه رقصید .چون کف پا درد خواهد گرفت .بهتر است با یک کفش راحت اینکار را کرد .
2 – پاشنه پا اصلا زمین نباشد .
3 – این رقص را حتما باید با جوراب های بلند انجام داد تا عضله های پا شل نشود .
4 – روزهای اول بدن کوفت می رود و کمی درد خواهد گرفت ولی بعد از یک هفته به کلی عادت خواهد شد .
به هتل محل اقامت رقاصه معروف مصری (هلا صفی )می رویم و حرفهایمان را به او هم میزنیم .هلا صفی 23 سال دارد و 7 سال است که به طور حرفه ای میرقصد .هیکل او بر خلاف دو رقاصه ایرانی کمی چاقتر است .بعد از اینکه او هم میگوید :
- رقص عربی شکم بهترین ورزش برای تناسب اندام خانمها میباشد .
از او میپرسم :
- خانم پس چرا شما خودتان کمی جاق و توپول هستید ؟سر جای خود جابجا می شود و کمی فکر می کند و می گوید :
- خوب .من خودم اینطور میخواهم .هیکل من از نظر ما مصری ها یک هیکل ایده ال است .همه زنهای مصری کمی توپول هستند .زیبایی خاص آنها هم در همین است .
از هلا صفی می پرسم :
- چطور می شود رقص شکم را یاد گرفت ؟
می گوید :
راه و روش خاصی ندارد .کافی است جند بار رقص یکی از رقاصه ها را نگاه کرد و بعد با یک موزیک عربی مطابق ذوق خود رقصید .فقط باید بگویم هنگام رقص همه بدن باید در حال حرکت باشد و این بعد از یکی دو بار تمرین کار ساده ای است . البته اینکار کمی استعداد میخواهد .خانمی که بخواهد این رقص را یاد بگیرد .نمیخواهد برنامه اجرا کند .او فقط میخواهد هنگام تنهایی در خانه اش بجای نرمش و ورزش این رقص را بکند تا چاق نشود که خوب در این حد همه خانمها میتوانند برقصند .
هلا صقی می گوید :
- شکم هیچ زن مصری بزرگ نیست و بیش از حد هم چاق نیست ،برای اینکه زنهای مصر هم رقص شکم و عربی بلد هستند مثل خانم های ایرانی که گاهی توی خانه دور هم در جشن های خانوادگی برای خودشان بابا کرم می رقصند .اروپایی ها و آمریکایی ها هم بعد از مشاهده تناسب اندام زنان مصر پیشنهاد رقص شکم را برای لاغر شدن به زنان جامعه خود داده اند .

پایان

No comments:

امتیاز بدهید